Trane is een toonaangevende fabrikant van geavanceerde verwarmings- en koelsystemen. De geschiedenis staat vol met geavanceerde, milieuvriendelijke en energiezuinige HVAC-producten die zijn gemaakt om de zwaarste omstandigheden te doorstaan. Trane versterkt de kwaliteit van haar HVAC-producten voor woningen met garantieplannen om haar klanten bescherming te bieden tegen HVAC-storingen als gevolg van fabricagefouten. Lees verder om meer te weten te komen.

HVAC-units spelen een onmisbare rol bij het comfortabel en functioneel houden van een woning. Het is altijd een onwelkome verrassing wanneer ze uit elkaar gaan, vooral als het gebeurt op tijden met ongewone temperaturen. Het repareren en vervangen van verwarmings-, ventilatie- en koelinstallaties is fiscaal geen sinecure. Alleen een eenmalige vervanging van een kapotte airconditioner kan u snel kosten besparen.

Een garantie van Trane kan huiseigenaren beschermen tegen hoge HVAC-vervangings- en reparatiekosten. In dit Trane Home Warranty-overzicht bespreken we dekking, strategieën, prijzen, claimprocessen en klantbeoordelingen, en pleiten we voor de beste thuisgarantiebedrijven in de branche.

Trane Garantie Voor- En Nadelen

Trane Garantieplannen En Dekking

Trane dekt haar eigen verwarmings- en koelingsproducten met drie soorten garanties: Beperkte basisgarantie, geregistreerde beperkte garantie en optionele uitgebreide garantie. De garantievoorwaarden verschillen per product. Dekkingsdetails zijn beschikbaar op de website van het HVAC-bedrijf en op het garantiedocument dat bij uw uitrusting wordt geleverd.

Basis Beperkte Garantie

Alle verwarmings- en koelsystemen voor woningen van Tranes zijn vooraf uitgerust met een beperkte basisgarantie. Deze garantie biedt dekking voor onderdelen die niet meer werken vanwege fabricagefouten, maar dekt geen arbeidskosten.

Als een artikel defect raakt onder de basisgarantie, zal Trane de geaccrediteerde HVAC-servicetechnicus kosteloos een vervangend onderdeel leveren, maar u bent verantwoordelijk voor eventuele extra kosten zoals verzend-, verwerkings- en installatiekosten. De lengte van de garantie varieert over het algemeen van één tot 20 jaar, afhankelijk van het product.

Geregistreerde Beperkte Garantie

Wanneer u uw nieuwe Trane-product binnen 60 dagen na installatie registreert, wordt uw Beperkte Basisgarantie automatisch een Geregistreerde Beperkte Garantie. Dit type garantie biedt langere voorwaarden voor gedekte onderdelen en biedt garantiebescherming voor bepaalde elementen die defect raken door fabricagefouten.

Als uw Trane-product niet binnen 60 dagen is geregistreerd, blijft het artikel gedekt door het oorspronkelijke basisgarantieprogramma. Opmerking: arbeidskosten vallen ook niet onder deze garantie.

Optionele Verlengde Garantie

De optionele verlengde garantie van Tranes biedt aanvullende dekking op onderdelen en is inclusief arbeidskosten. Het biedt ook waardevolle diensten, zoals systeemonderhoud en noodhulp, en regelmatig onderhoud. U kunt deze optie kopen in stappen van vijf, tien of twaalf jaar.

Trane Dekkingsdetails

Hoewel Trane uitsluitend verwarmings- en koelproducten beschermt, komen niet alle onderdelen in aanmerking voor dekking. De Trane garantiehandleiding geeft een gedetailleerde uitsplitsing van de informatie. Hier volgt een algemene samenvatting van wat wel en niet is inbegrepen in de beperkte HVAC-garanties van Tranes.

Airconditioners

Een Trane Home-garantie dekt de volgende onderdelen van een luchtreiniger: luchtbehandelingskasten, compressor, externe spoel en interne functionele onderdelen. De geregistreerde beperkte garantie biedt 10 jaar dekking voor externe spoel en interne functionele onderdelen, terwijl de basisgarantie deze items slechts vijf decennia dekt.

Oven

Als het om ovens gaat, omvat Trane Home Warranty bescherming voor de warmtewisselaar en interne functionele onderdelen.

Wikkelen

Trane biedt bescherming voor de interne functiedelen van een spoel. Onder de geregistreerde beperkte garantieperiode is dekking voor coils beschikbaar voor tien jaar. Met de beperkte basisgarantie varieert het dekkingsinterval voor coils van drie tot vijf decennia, afhankelijk van het model.

Koudemiddel

Een garantie van Trane dekt alleen kosten die verband houden met vervangende onderdelen van koopwaar die compatibel zijn met R-410. R-22-koelmiddel valt niet langer onder de beperkte garantie van Tranes.

Daarnaast zijn er enkele standaardbeperkingen voor wat een Trane Home Warranty niet betaalt onder een beperkte garantie:

  • Arbeidskosten, zoals vergoedingen voor diagnose, reparatie, installatie of verwijdering van goederen
  • Verzendkosten voor vervangende artikelen
  • Schade als gevolg van een defect product van een derde partij dat wordt gebruikt in combinatie met een Trane-product
  • Schade veroorzaakt door rampen zoals brand, overstromingen, bliksem, stormen of aardbevingen

Een Trane-product Registreren

Het online registreren van een Trane-product duurt 10 tot 15 minuten. U hebt uw contactgegevens en eigendomsgegevens nodig, samen met het serienummer, het modelnummer en de installatiedatum van de goederen. Tijdens de productregistratie krijgt u de mogelijkheid om een geregistreerde transportkeuze met beperkte garantie aan te schaffen.

Bij het aanvragen van een reparatieondersteuning moet het gecoate item aanwezig zijn op exact dezelfde locatie als waar het oorspronkelijk was geïnstalleerd. Het specifieke product moet ook correct worden geïnstalleerd en onderhouden door een bevoegde HVAC-technicus, en het defecte onderdeel dat is vervangen, moet worden geretourneerd aan de serviceprovider, die het vervolgens naar Trane zal terugsturen.
Adobe-licentie

Trane Home Garantie Prijzen

Wanneer u uw gloednieuwe Trane-product koopt, wordt het geleverd met een beperkte basisgarantie die al is inbegrepen zonder extra prijs. Als u uw product binnen 60 dagen na installatie uit de Tranes-database registreert, wordt uw polis kosteloos bijgewerkt naar een geregistreerde beperkte garantie. Als u uw product niet registreert, blijft het bescherming genieten onder de beperkte basisgarantie.

Aankoop van de Garantie Transportoptie binnen de initiële registratie-interval van 60 dagen kosten Als u de overdrachtsoptie wilt kopen na 60 dagen en gedurende de tijd van de verkoop van uw woning, dan kost dit Als u van plan bent uw woning in de komende weken of maanden te verkopen , overweeg dan om de garantieoverdrachtfunctie te gebruiken wanneer u zich registreert om te voorkomen dat u een extra betaalt

Opmerking: om het resterende saldo van de bestaande beperkte garantie te behouden, moet de beperkte garantie binnen 90 dagen na de verkoop van een huis worden verplaatst.

Hoewel Trane programma’s met beperkte garantie niets kosten, betaalt u de arbeidskosten, transportkosten en transportkosten uit eigen zak. Mogelijk moet u ook servicekosten betalen aan uw HVAC-technicus om de diagnose te dekken.

Trane Home Warranty betaalt de arbeidskosten onder het uitgebreide garantieplan. Trane heeft geen vast tarief voor haar uitgebreide polis, aangezien de kosten kunnen variëren op basis van de Trane Comfort Specialist bij wie u uw garantie wilt kopen.

Een Claim Indienen Met Trane Home Garantie

Om service te plannen, moet u uw naam en contactgegevens invoeren en maximaal drie gewenste afspraaktijden op internet selecteren. Zodra u de afspraak heeft gepland, zal een Trane Comfort Specialist contact met u opnemen om uw wensen te bespreken.

Trane Comfort Specialisten werken aan HVAC-installaties en repareren defecte airconditioners, ovens, warmtepompen en andere luchtkwaliteitssystemen. Uw Trane Comfort Specialist kan ook seizoensgebonden onderhoud, noodreparaties, vloerverwarming en -koeling uitvoeren en advies geven over energie-efficiëntie.

Trane Home Garantie Beoordelingen

Trane is geen bedrijf met een Better Business Bureau (BBB) vergunning en heeft een B-evaluatie bij het bedrijf. Ons team las verschillende klantrecensies over de garantieprestaties van Tranes en merkte op dat sommige klanten problemen hadden met de reparatiedekking, zelfs nadat ze hun producten hadden geregistreerd.

Hier is een greep uit de recensies van BBB Trane onder:

Ik heb hun site gebruikt om ze iemand te laten sturen omdat mijn verwarming van de ondersteuning gaat en ze hebben een bedrijf aanbevolen dat me nooit heeft gemaild of gebeld. Ze hadden ook een noodnummer waarop je op hun website klikt, die je naar hun website leidt, die tevergeefs was, zelfs niet met een echte persoon. Dus als recensie zouden ze geen sterren moeten vinden, maar ik zal mijn vrienden zeker vertellen ze niet te gebruiken en naar hun getuigenissen op BBB te kijken, die slecht zijn. – Luis V.

Onze Conclusie

Het lijdt geen twijfel dat Trane een van de meest erkende fabrikanten van HVAC-producten ter wereld is, maar de garantieplannen zijn voor veel huiseigenaren niet erg uitgebreid. De garantieplannen van Trane dekken alleen HVAC-systemen, die, hoewel van cruciaal belang, slechts een van de vele belangrijke apparaten en systemen zijn die vatbaar zijn voor onverwachte storingen.

Beide basisprogramma’s van Trane dekken geen arbeidskosten, die vaak een aanzienlijk deel van de totale reparatiekosten uitmaken, en Trane dekt alleen defecte onderdelen als gevolg van fabrieksfouten. De plannen met beperkte garantie dekken ook niet de vervangingsprijs van eenheden die alleen door normale slijtage zouden breken.

Als u een Trane-verwarmings- of verwarmingsproduct bezit, raden we u aan deze te registreren om optimaal gebruik te kunnen maken van deze gratis geregistreerde beperkte garantie.

Topbedrijven Voor Thuisgarantie

We raden American Home Shield, Choice Home Warranty en AHW Home Warranty aan voor volledige dekking op systemen en apparaten.

Uiteindelijk is onze beste keuze American Home Shield (AHS). AHS is superieur aan Trane Home Warranty omdat het uitgebreide dekking biedt voor 23 verschillende systemen en apparaten, zoals koelkasten, wasmachines en drogers, airconditioning en sanitair. Het bedrijf heeft ook drie dekkingsprogramma’s: ShieldPlatinum, ShieldGold en ShieldSilver.

American Home Shield biedt bescherming voor systemen en apparaten van alle leeftijden, merken en versies, en het verzekert storingen als gevolg van normale slijtage en uitrusting met onbekende reeds bestaande omstandigheden. AHS biedt ook drie keuzemogelijkheden voor servicekosten – en met het grotere bedrag gelijk aan een lagere maandelijkse premie.

Als u een van die drie American Home Shield-abonnementen aanschaft, gaat uw polis verder dan uw HVAC-systeem.

Bel voor een gratis American Home Shield-offerte 844-529-9298 of vul een internetformulier in.

Als u opmerkingen wilt delen of een vraag wilt stellen over deze handleiding, kunt u een bericht sturen naar onze Reviews-medewerkers via [email protected] .